Najszybszy z seryjnie produkowanych pojazdów Audi dostępny jest już w Polsce. Audi R8 jest autem, które z pewnością zadowoli wszystkich miłośników szybkiej jazdy. W nowej generacji Audi R8 wykorzystano najnowsze osiągnięcia w rozwoju jednostek dziesięciocylindrowych. Regulowane klapy w układzie wydechowym i opcjonalny wydech sportowy sprawiają, że dźwięk silnika wyróżnia się jeszcze bardziej.
Audi R8 dostępne jest w dwóch modelach:
- Audi R8 Coupé V10 5,2 FSI – model wyposażony w Silnik V10, który rozwija moc 397 kW (540 KM) z pojemności 5204 cm3 oraz moment obrotowy 540 Nm przy 6500 obr/min. Model ten do prędkości 100 km/h przyśpiesza w przeciągu zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna jaką może osiągnąć wynosi 323 km/h.
- Audi R8 Coupé V10 5,2 FSI plus – w tym modelu znajduje się silnik V10 plus, który rozwija moc 449 kW (610 KM) i maksymalny moment obrotowy 560 Nm dostępny przy 6500 obr/min. Osiagi są równie imponujące jak w modelu Audi R8 Coupé V10 5,2 FSI, przyśpieszenie 0 – 100 km/h nastepuję w ciągu 3,2 sekundy, a 0 – 200 km/h w 9,9 sekundy. Prędkość maksymalna tego modelu to 330 km/h.
Zużycie paliwa w trybie mieszanym (l/100 km): 11,8 – 12,4. Emisja dwutlenku węgla w trybie mieszanym (g/km): 275 – 289.
Audi R8 charakteryzuje się wygiętymi konturami, spływającymi aż na koła. Samochód oglądany z przodu, zadziwia muskularnym kształtem, łączącym jedno koło z drugim. Linie cięcia górnej i dolnej części bryły auta, dzielą je na dwie równe części. Dzięki wprowadzeniu tego nowatorskiego rozwiązania, samochód jest dłuższy i zdecydowanie bardziej dynamiczny niż poprzednie modele Audi.
Mnogość dostępnych konfiguracji wnętrza oraz zewnętrznych elementów Audi R8 sprawia, że można je dobrać do indywidualnych potrzeb/wymagań. Kolory nadwozia mogą być dowolnie dobierane wraz z kolorem wlotów bocznych.
W kokpicie Audi R8, wskaźniki są cyfrowe. Najważniejsze przełączniki zostały pogrupowane i umieszczone na wielofunkcyjnej kierownicy w specjalnych zestawach, zwanych satelitami. Kierownica wyczynowa w Audi R8 V10 plus ma dodatkowe dwie satelity. W jednej z nich znajduje się przycisk trybów osiągów wraz z przełącznikiem wyboru opcji jazdy po suchej, mokrej lub śnieżnej nawierzchni. W drugiej znajdziemy – kontroler sportowego układu wydechowego.
Ceny Audi R8 zaczynają się od 790 800 zł za wersję podstawową. Wariant Plus jest o ponad 100 tys. zł droższy, bo jego ceny zaczynają się od 895 000 zł.
Napisz pierwszy komentarz on "Audi R8 już w Polsce"