Najbardziej cenione marki motoryzacyjne na świecie

Top 100 Most Valuable Global Brands

Ranking najcenniejszych marek motoryzacyjnych kolejny rok z rzędu otwiera Toyota, której wartość szacuje się obecnie na 28,9 mld USD (w roku 2014 było to 29,6 mld USD).  Na drugim miejscu uplasowało się BMW z wynikiem 26,3 mld USD, na ostatnim stopniu podium znajduje się Mercedes-Benz –  21,7 mld USD.
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands prowadzony jest przez firmę Millward Brown i jako jedyny na  świecie,  do  obliczania  wartości  marek wykorzystuje, oprócz danych finansowych, również  opinie  potencjalnych  i  aktualnych nabywców aut.
Najszybciej rozwijającą się marką w 2015 roku było Audi – ekspansja na rynek chiński spowodowała wzrost sprzedaży o 25% i zarazem 43% wzrost wartości marki. Drugie miejsce wśród marek najintensywniej rozwijających się zajmuje Ford, zaś trzecie Volkswagen, będący najchętniej kupowaną marką samochodów w Chinach.
Ranking opuściły Chevrolet oraz Hyundai, ich miejsce zajęły Land Rover oraz Lexus.

Napisz pierwszy komentarz on "Najbardziej cenione marki motoryzacyjne na świecie"

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny.