Piszczący pasek

Replacement Of Camshaft Timing Belt

Charakterystyczne piszczenie paska świadczy o jego poślizgu. Przyczyny mogą być różne: za słabe napięcie paska, starcie jego powierzchni, zaolejenie, bądź też zbyt duży opór stawiany przez napędzane akcesoria.

Jeżeli w trakcie pracy widać, że pasek „rzuca się” po kołach pasowych, a po zatrzymaniu silnika bez większego oporu ugina się pod naciskiem palca, to znaczy, że albo należy go dociągnąć, albo w autach z automatycznym napinaczem wymienić napinacz. Z naciągnięcem paska nie warto czekać aż piszczenie będzie głośniejsze od radia – im dłużej zwlekamy, tym większe ryzyko, że trzeba go będzie wymienić.

Jeśli powierzchnia paska jest wytarta, można go nieco zregenerować, używając odpowiedniego preparatu w spreju. Przy bardzo niskich temperaturach lekkie popiskiwanie paska nie powinno niepokoić. Jeżeli jednak popiskiwanie słychać również w normalnych warunkach, a pasek jest sprawny, należy koniecznie natychmiast sprawdzić wszystkie napędzane nim urządzenia.

Napisz pierwszy komentarz on "Piszczący pasek"

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny.