Płyn hamulcowy

Ventilated Car Brake Disc

Temperaturę wrzenia płynu hamulcowego powinno się sprawdzać przy każdej wizycie w warsztacie. Kupując płyn hamulcowy zwróćmy uwagę aby jego temperatura wrzenia nie była niższa niż 180 stopni Celsjusza. Im będzie wyższa, tym lepiej. Nowoczesne płyny hamulcowe charakteryzują się temperaturą wrzenia na poziomie 230 stopni Celsjusza.

Większość płynów hamulcowych ma formułę higroskopijną – absorbują wilgoć z otoczenia. Tym samym, woda przedostająca się do płynu hamulcowego szybko obniża jego temperaturę wrzenia – może wtedy dojść do sytuacji, że podczas częstego hamowania płyn hamulcowy ulegnie zagotowaniu, a w systemie hamowania powstaną opary. Wysoka temperatura wpłynie na deformacje poduszek powietrznych w układzie hamulcowym, a ta na przekazywanie ciśnienia hydraulicznego. Skutkiem będzie znaczne obniżenie skuteczności hamowania.

Aby nie dopuścić do takiej sytuacji należy pamiętać o regularnej wymianie płynu hamulcowego na taki, który będzie odpowiedni dla naszego samochodu. Nie można lekceważyć okresów wymiany płynów. Wybierając płyn pamiętajmy żeby wziąć pod uwagę wiek naszego auta.

Wszystkie nowe samochody, wyposażone w system ABS i ESP powinny być zalewane odpowiednim płynem hamulcowym, ponieważ jedynie taki płyn gwarantuje, że systemy elektroniczne, w jaki został wyposażony nowoczesny pojazd, będą funkcjonowały prawidłowo i to na dodatek we wszystkich zakresach temperatur.

Do roku 1990 czas wymiany płynu wynosił jedynie rok, ale w pojazdach produkowanych po tym roku płyn hamulcowy należy wymieniać co 2 lata. Wizyta w warsztacie nie będzie nas kosztować więcej niż 100 zł.

Napisz pierwszy komentarz on "Płyn hamulcowy"

Napisz komentarz

Twój adres email nie będzie widoczny.